ZEISS feiert 100 Jahre besser Sehen

ZEISS viert 100 jaar beter zien

Carl Zeiss Vision viert het jubileum van Punktal® op de hele wereld in verschillende dimensies.

ZEISS 100

Voor het jubileum: ZEISS Online Zicht Screening Test

Voor Carl Zeiss staat in het jaar 2012 een belangrijk jubileum centraal. Precies 100 jaar geleden ontketende het bedrijf een revolutie op het gebied van optica met de innovatieve Punktal® brillenglazen. Carl Zeiss viert nu "100 jaar beter zien". 100 jaar precisie-brillenglazen van ZEISS." Onder dit motto presenteert het bedrijf een vuurwerk van innovatieve producten, aanbiedingen en een marketingcampagne die de consument direct naar de ZEISS opticiens leidt.
 

In 1912 ontwikkelde Carl Zeiss het eerste axiaal symmetrische brillenglas met punt-focale beeldvorming. Met zijn omvangrijke expertise op het gebied van optica is het bedrijf er als eerste in geslaagd een brillenglas volledig volgens wiskundige formules te berekenen. Zo is Punktal®, het eerste precisie-brillenglas, uitgevonden. Dit was ook het begin van een nieuwe bedrijfstak voor Carl Zeiss: oogheelkundige optica.
 

Nadat Punktal® was ontwikkeld, introduceerde ZEISS een groot aantal innovaties die de optica-markt in beweging brachten. Belangrijke mijlpalen in onze honderdjarige geschiedenis zijn onder andere een octrooi in 1935 voor de productie van duurzame coatings die reflecties op brillenglasoppervlakken reduceren, antireflectie-technologie voor minerale brillenglazen in 1959, fototrope minerale brillenglazen met een bruine tint in 1970, horizontale symmetrische multifocale brillenglazen in 1983, het computergestuurde centreersysteem in 1992 en individuele gepersonaliseerde multifocale glazen in het jaar 2000.
 

Sinds 1912 heeft het bedrijf zich bij de productontwikkeling ingezet voor het doel "beter zien". In het jubileumjaar 2012 introduceert ZEISS innovaties die naar een toekomst van "beter zien" vooruitwijzen en het bedrijfsdoel - altijd vooraan te staan bij technologische innovaties - bekrachtigen. Een pakket met doelgericht communicatiemateriaal zal het aantal bezoeken van consumenten aan opticiens verhogen. De jubileumcampagne "100 jaar precisie-brillenglazen  -  100 jaar beter zien" omvat nieuwe ZEISS producten, een salescampagne en een grootschalige merkcampagne.
 

Carl Zeiss Vision heeft het innovatie-offensief van 2012 geopend op de opti ´12 in Duitsland, met de nieuwe premium DuraVision® Platinum AR-coating. De nieuwe meerlaagse coating biedt de hardste ZEISS brillenglascoating ter wereld, verbeterde antireflectie-eigenschappen, is vuil- en stofafstotend en eenvoudig te reinigen. Andere hoogtepunten van de tentoonstelling zijn nieuwe apparatuur voor aanpassing en meting van het oogprofiel, nieuwe officelens brillenglazen en de introductie van de jubileumcampagne.

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites op uw computer opgeslagen worden. Cookies worden veelvuldig gebruikt en helpen webpagina's met een geoptimaliseerde weergave en het verbeteren daarvan. Door gebruik te maken van onze webpagina's gaat u daarmee akkoord. meer