ZEISS Industriële Metrologie

Resultaten die u kunt vertrouwen

ZEISS Industrial Metrology is een leider in CNC-coördinatenmeetmachines en complete oplossingen voor multidimensionale meettechniek in het meetlaboratorium en de productie. Het bedrijf is een erkende partner voor de automobielindustrie en haar toeleveranciers. 2.400 medewerkers van productielocaties in vier landen en meer dan 100 verkoop- en servicecentra leveren aan klanten over de hele wereld.

Het aanbod omvat zowel brug-, horizontaal-arm- en inline-meetmachines als vorm-, contour- en oppervlaktemeetmachines. Alle relevante modules, zoals controllers, soft-ware, meetsystemen en sensoren worden in eigen huis ontwikkeld en geproduceerd. Recente nieuwe ontwikkelingen zijn onder andere een systeem voor het meten van extreem kleine onderdelen en een computertomograaf voor industriële kwaliteitsborging. ZEISS DuraMax, een kleine CNC-meetmachine, maakt een bijzonder rendabele toegang tot de ZEISS-scanwereld mogelijk.

Met zijn optische en tactiele meetsystemen heeft ZEISS beeldverwerking toegevoegd aan het toepassingsspectrum van de coördinatenmeettechnologie. Synergieën zijn gebruikt om optische sensoren en geoptimaliseerde software te maken. De beeldverwerkingssoftware is geïntegreerd in ZEISS CALYPSO CAD-gebaseerde meetsoftware, waardoor een meetsysteem zowel optische als tactiele metingen kan uitvoeren.

De uitgebreide ZEISS CALYPSO softwarebibliotheek stelt gebruikers van ZEISS meettechnologie in staat om bijna elke meettaak uit te voeren. De efficiënte Navigator-technologie is van bijzonder belang voor maximale nauwkeurigheid en tegelijkertijd hoge meetsnelheden. Het aanbod wordt afgerond met uitgebreide klantenservice, contractmetingen, onderdeelinspectie met behulp van computertomografie en online diensten om een optimale machine-uptime te garanderen.

Productiesites

Wereldwijde productie- en ontwikkelingssites

Meer dan 100 jaar industriële metrologie

kwaliteitsbeheer

Ons geïntegreerd beheersysteem

Evenementen

Bekijk onze komende evenementen en beurzen

Innovation SPECIAL Metrology

Vind hier ons Customer Magazine.