Precision-engineered metal gears in silver, bronze, and copper symbolize the innovative and reliable technology of ZEISS.
ZEISS Mobiele beeldvorming

Merkpartnerschappen

Strategische allianties smeden voor marktinnovatie.

ZEISS werkt al sinds zijn ontstaan samen met strategische partners. Dankzij de interactie tussen de kernvaardigheden van ZEISS en die van deze geselecteerde bedrijven kunnen alle partners nieuwe markten aanboren en samen nieuw terrein verkennen. Zo kan ZEISS trots terugkijken op lange partnerschappen met gerenommeerde bedrijven op het gebied van beeldvorming – van consumer electronics tot en met Hollywood.

ZEISS Merkpartnerschappen

vivo

Gezamenlijke R&D voor mobiele beeldvorming naar een hoger niveau te tillen.

De gezamenlijke ambitie om te voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen en innovaties te ontwikkelen met oog op de gebruiker heeft ZEISS en vivo in 2020 bij elkaar gebracht. Hun eerste gezamenlijke product was een gemeenschappelijk ontwikkeld beeldvormingssysteem voor de vivo X-serie in het premium smartphone-segment, beginnend met de X60. Dankzij het uitstekende meervoudige camerasysteem met ZEISS optica, ZEISS T* coating en het iconische ZEISS bokeh-effect in de portretmodus biedt deze toestellen premium beeldeigenschappen door elementen te integreren die essentieel zijn voor de ZEISS look.

In het beeldverwerkingslaboratorium van ZEISS zal het gezamenlijke onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma innovatieve technologieën blijven creëren voor een ultramoderne mobiele beeldverwerkingservaring door gebruik te maken van de meer dan 130 jaar ervaring van ZEISS op het gebied van beeldverwerking en de resulterende technologieën toe te passen op mobiele beeldverwerkingstechnologieën. Door dit te combineren met de knowhow van vivo op het gebied van smartphonetechnologie, software en gebruikerservaring, zetten ZEISS en vivo zich in om de grenzen van smartphonefotografie te blijven verleggen.

De samenwerking heeft al enthousiaste reacties opgeleverd van de tech-gemeenschap, influencers, media en consumenten voor de vlaggenschiptelefoons met uitstekende beeldkwaliteiten. Door de moed om te experimenteren te combineren met een solide technologische ervaring, is de samenwerking goed op weg om continu het volgende niveau van mobiele beeldvorming te leveren.

Portrait of a man in a dark suit and striped tie, wearing a lapel pin with the "vivo" logo, against a plain light grey background.

Voor vivo is de samenwerking met ZEISS van groot belang. Met de vooraanstaande optische expertise van ZEISS en onze competentie op het gebied van digitale technologie innoveren we de mobiele beeldvorming en bieden we technische functies die voorheen waren voorbehouden aan professionele camera's nu binnen de intuïtieve gebruikerservaring van mobiele toestellen.

Spark Ni Senior Vice President en CMO van vivo
ZEISS Merkpartnerschappen

Sony

Samen vormgeven aan de evolutie van digitale producten
Compact digital camera with ZEISS Vario-Sonnar T* lens, built-in microphone with windscreen, and a flip-out LCD screen.

Leg de speciale momenten in het leven vast, waar u ook bent, in briljante kwaliteit en vloeiende bewegingen: Sony's Hi8 Handycam® CCD-TR555 camcorder zette in 1996 nieuwe normen voor digitale beeldvorming, dankzij de toonaangevende optica van ZEISS in de vorm van een ZEISS Vario-Sonnar zoomlens. Dit markeerde het begin van een samenwerking waarin beide partners al meer dan een kwart eeuw samen streven om de grenzen van digitale beeldvorming steeds verder te verleggen.

In 1999 breidde Sony de samenwerking uit naar fotografie met de Sony Cyber-shot® digitale fotocamera's, waarvan het eerste product de Sony DSC-F55K met een ZEISS Distagon-lens was.

Vanaf 2006 betraden ZEISS en Sony samen de markt voor verwisselbare lenzen, eerst met de A-Mount-lenzen en later, in 2011, met de E-Mount Alpha™-cameralenzen.

Close-up of a smartphone camera with ZEISS branding on the lens, shown alongside a full view of the front and back of the same smartphone.

In 2020 breidden ZEISS en Sony hun samenwerking opnieuw uit naar het domein van de mobiele fotografie. Het resultaat is dat Sony's vlaggenschip-smartphone Xperia 1 II, 's werelds eerste smartphone met tot 20 fps AF/AE-tracking burst en 5G-connectiviteit, is uitgerust met ZEISS-optica met T* antireflectiecoating, die reflecties vermindert en een uitstekend contrast garandeert. Dit innovatieve technologiepakket biedt gebruikers scherpte, natuurgetrouwe kleuren en een geweldig bokeh-effect in een compacte telefoon.

ZEISS en Sony zullen samen blijven innoveren op het gebied van digitale beeldvorming om de best mogelijke beeldkwaliteit te bieden en nieuwe fotografie-ervaringen te leveren aan een zo groot mogelijk aantal gebruikers.

Man in a blue suit holding a smartphone with ZEISS optics in front of a wall with the SONY logo.

ZEISS en Sony hebben door de jaren heen een sterke partnerschap opgebouwd en samen vormgegeven aan de evolutie van diverse beeldvormingsproducten. Op basis van deze technologieën en expertise hebben we onze strategische samenwerking nu uitgebreid naar beeldvorming voor smartphones, omdat de vraag op dit gebied groot is. Onze premium Xperia smartphone met ZEISS optica biedt een geweldige mobiele fotografie- en videoervaring die voldoet aan de eisen van gepassioneerde makers.

Tsutomu Hamaguchi Senior General Manager Mobile Communications Business Group Sony Corporation
ZEISS Merkpartnerschappen

Word een ZEISS-partner

Werk met ons samen en profiteer van een sterk partnerschap!

Formulier is aan het laden...

/ 4
Volgende stap:
  • Votre demande
  • Informations détaillées
  • Télécharger un fichier (facultatif)
Votre demande
Informations détaillées
Informations personnelles
Address Information
Téléchargement de fichier (facultatif)

Si vous souhaitez avoir plus d’informations sur la gestion des données chez ZEISS, merci de vous référer à notre charte de confidentialité des données.