Over ZEISS

ZEISS is een internationaal toonaangevend technologiebedrijf, actief in de optische en opto-elektronische industrie. De ZEISS-groep ontwikkelt, produceert en verkoopt meettechniek, microscopen, medische techniek, brillenglazen, fotografische en cinematografische objectieven, verrekijkers en productietechnologie voor halfgeleiders. Met haar oplossingen geeft het bedrijf de optische wereld een boost en is zo medeverantwoordelijk voor de technologische vooruitgang. ZEISS is gestructureerd in de vier segmenten Research & Quality Technology, Medical Technology, Vision Care/Consumer Products en Semiconductor Manufacturing Technology. De ZEISS-groep is in meer dan 40 landen vertegenwoordigd en heeft wereldwijd meer dan 50 verkoop- en servicefilialen, meer dan 30 productievestigingen en rond 25 onderzoeks- en ontwikkelingsvestigingen.

In het zakelijk jaar 2015/16 bereikte het concern met meer dan 25.000 medewerkers een omzet van rond 4,9 miljard euro. Hoofdvestiging van het in 1846 in Jena opgerichte bedrijf is Oberkochen. Carl ZEISS AG leidt de ZEISS-groep als strategische managementholding. De enige eigenaar van het bedrijf is de Carl-ZEISS-stichting.

Vision Care

Het bedrijfsonderdeel Vision Care is een van de wereldwijde marktleiders op het gebied van brillenglazen en instrumenten voor de oogoptica. Hier worden producten ontwikkeld en geproduceerd voor de totale waardeketen van de oogoptica, die wereldwijd onder de noemer van ZEISS vallen. Dit bedrijfsonderdeel hoort bij het segment Vision Care/Consumer Products. Met rond 9.300 medewerkers bereikte dit segment in het zakelijk jaar 2015/16 een omzet van rond 1,1 miljard euro.

De uitgebreide Directie van de ZEISS Vision Care business groep bestaat uit Dr. Matthias Metz (President en CEO), Sven Hermann (CSO / CMO), Dr. Marc Wawerla (COO), Dr. Timo Mappes (Innovatie), Jens Boy (Noord-Amerika) en Paul Bilsdorfer (Financieel).

ZEISS Policy

The ZEISS Policy describes the understanding of ZEISS on the following core topics:

  • the ZEISS brand, products & customer satisfaction
  • employees, health and safety &
  • compliance & social responsibility
  • external relationships, partners & suppliers
  • environmental protection & energy efficiency
  • continuous improvement processes & setting goals

Compliance is an essential component that guides all of our business-related actions and behavior.