Over ZEISS

ZEISS is een internationaal toonaangevend bedrijf op het vlak van optiek en opto-elektronica. In het vorige belastingjaar genereerde de ZEISS Group een jaarlijkse omzet van meer dan 5,8 miljard euro in totaal in de vier delen Research & Quality Technology, Medical Technology, Vision Care/Consumer Products en Semiconductor Manufacturing Technology.

Voor zijn klanten ontwikkelt, produceert en distribueert ZEISS zeer innovatieve oplossingen met betrekking tot industriële metrologie en kwaliteitszorg; microscopie-oplossingen voor de levenswetenschappen en materiaalonderzoek; en medische technologische oplossingen voor diagnostiek en behandeling binnen de oogheelkunde en microchirurgie. De naam ZEISS staat voor 's werelds meest toonaangevende optische lithografie, die gebruikt wordt door de chipindustrie om componenten voor halfgeleiders te produceren. Er is een wereldwijde vraag naar producten van trendsetter ZEISS; producten zoals brillenglazen, cameralenzen en verrekijkers.

Het portfolio van ZEISS omvat de groeisectoren van de toekomst, zoals digitalisatie, gezondheidszorg en Smart Production. Daarnaast is ZEISS een krachtig merk dat de toekomst vorm geeft, ook buiten het gebied van optica en opto-elektronica. De significante duurzame investeringen in onderzoek en ontwikkeling, leggen de basis voor het succes en de verdere groei van ZEISS Technology. Het bedrijf is een ware marktleider.

ZEISS heeft meer dan 30.000 werknemers, is vertegenwoordigd in bijna 50 landen en heeft meer dan 60 eigen verkoops- en onderhoudslocaties, en 30 productielocaties en ontwikkelingscentra wereldwijd. Het bedrijf werd opgericht in 1846 in Jena en de hoofdzetel ligt in Oberkochen in Duitsland. De Carl Zeiss Foundation is een van de grootste stichtingen in Duitsland, legt zich toe op de bevordering van de wetenschap, en is de enige eigenaar van de holding, Carl Zeiss AG.

ZEISS Vision Care

ZEISS Vision Care is een van de grootste fabrikanten van brillenglazen en oftalmische hulpmiddelen. Het gebied maakt deel uit van het Consumer Markets-segment en ontwikkelt en produceert instrumenten en diensten voor de hele waardeketen van brillenglazen die wereldwijd worden verdeeld onder de naam ZEISS.

ZEISS Policy

Het ZEISS-beleid beschrijft ZEISS met betrekking tot de volgende kernonderwerpen:

  • het merk ZEISS, product & klanttevredenheid
  • werknemers, gezondheid & veiligheid
  • compliance & sociale verantwoordelijkheid
  • externe relaties, partners & leveranciers
  • milieubescherming & energie-efficiëntie
  • het continue verbeteren van processen & het stellen van doelen

Compliance is een essentieel onderdeel dat richting geeft aan al onze bedrijfsgerelateerde acties en gedragingen.