Reparaties buiten de garantie

(Batis, Loxia, Milvus, Otus, Touit, Classic, ZM Lenses)

Neem voor reparatieservice buiten de garantie voor ZEISS fotografische objectieven (Batis, Loxia, Milvus, Otus, Touit, Classic, ZM objectieven), voor service aan verouderde fotografische objectieven (bijv. Hasselblad of Contax/Yashica objectieven), contact met ons op, zodat we u adressen van onafhankelijke servicecentra kunnen geven.

Volg deze instructies om uw fotografische objectief van ZEISS te laten controleren en repareren:

  • U kunt contact opnemen met de ZEISS distributiepartner in uw land. Hij kan uw objectief nakijken en naar de dichtsbijzijnde ZEISS-service voor fotografische objectieven brengen.

    Contactdetails ZEISS distributor
  • U kunt ook uw objectief zorgvuldig inpakken en direct naar een van de adressen voor service aan ZEISS camera-objectieven sturen, samen met een compleet ingevuld reparatieformulier. Onthoud dat we alleen aanvragen kunnen verwerken met een compleet en correct ingevuld reparatieformulier. Druk dit reparatieformulier af en voeg het toe aan uw verzending.

ZEISS Authorized Service Provider
Herbert Geissler GmbH
Lichtensteinstraße 75,
72770 Reutlingen
Germany

ZEISS Consumer Products
COP Repair Service
1050 Worldwide Blvd
Hebron, KY 41048
USA

  • N.B: bij het opsturen van een objectief ter reparatie, krijgt u de kosten voor tol en retourzending in rekening gesteld.
  • U zult een kostenraming voor de benodigde reparatie krijgen zodra uw objectief nauwkeurig onderzocht is door een ZEISS servicepunt. Mocht het defect het resultaat zijn van een materiaalfout of een fabrieksfout, die door de garantie gedekt wordt, dan wordt dit verholpen door de defecte onderdelen te vervangen of te repareren. Volg voor een reparatie in het kader van garantie de instructies voor de afhandeling van garantie in uw land op.
  • ZEISS brengt een vast bedrag van 35 euro incl. BTW plus de verzendkosten in rekening indien de offerte niet geaccepteerd wordt (alleen voor reparaties die naar Oberkochen in Duitsland gestuurd worden). Na het toezenden van de offerte vervalt onze bewaarverplichting na 2 weken. Indien we binnen die termijn geen bevestiging noch afwijzing van de offerte ontvangen, zijn we verplicht het product ongerepareerd terug te zenden en alle ontstane kosten in rekening te stellen.
  • U zult een rekening voor de servicekosten ontvangen die u via bankoverboeking kunt betalen.
  • We verzoeken u om kennis te nemen van de volgende voorwaarden: